Do tej pory obwodnica Kielc od strony północnej kończyła się w miejscowości Wiśniówka. Projekt, który właśnie został ukończony obejmuje bezkolizyjne skrzyżowanie w Wiśniówce, gdzie droga krajowa nr 7 (Warszawa - Kielce - Kraków) łączy się z drogą nr 73 (Wiśniówka - Kielce - Tarnów). Węzeł ten łączy z Kielcami nowo oddana dwukilometrowa droga.
Sama droga S7 wydłużyła się o siedmiokilometrowy odcinek z Wiśniówki do Występy. Po drodze jest jeszcze węzeł w Barczy, w miejscu dawnego skrzyżowania drogi nr 7 z drogą wojewódzką nr 750 na Zagnańsk i łącznicy kolejowej. W ramach inwestycji wybudowano również wiadukt nad linią kolejową w Występie, wiadukt w ciągu drogi powiatowej i kładkę dla pieszych w Kajetanowie.
Powstało także ponad 12 km dróg dojazdowych, zamontowano ekrany akustyczne. Przedsięwzięcie wiązało się z przebudową sieci wodociągowej, gazociągowej, energetycznej, telekomunikacyjnej, a także kolejowej.
Węzeł Kielce Północ to największa inwestycja drogowa ostatnich lat w regionie świętokrzyskim. To także ważny etap budowy drogi ekspresowej S7. Kontynuacją inwestycji jest trwająca obecnie budowa odcinka Skarżysko-Kamienna - Występa. W tym roku planowany jest przetarg na budowę kieleckiej obwodnicy i odcinka drogi S7 od Skarżyska do granicy województwa świętokrzyskiego z mazowieckim. Budowa węzła Kielce Północ rozpoczęła się w połowie 2007 roku, a zakończyła 15 września 2009. Koszt inwestycji to 227,3 mln złotych. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach. Wykonawcą Strabag Sp. z o.o. Węzeł został zaprojektowany przez Transprojekt Gdański.
Marcin Lewandowski, GDDKiA