Inwestycja została podzielona na pięć osobnych odcinków, a zrealizowana zostanie w systemie Projektuj i Buduj. Oznacza to, że ta sama firma będzie projektować drogę i ją wybuduje.
Kosztorys Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakładał koszt budowy na 5,7 mld zł. Po wyłonieniu wykonawców okazało się, że za budowę całej 91 km autostrady trzeba będzie zapłacić 3,2 mld zł (oszczędność 2,5 mld zł).
Harmonogram prac przewiduje wybudowanie pięciu odcinków autostrady Stryków - Konotopa do końca maja 2012 r. Dzięki temu powstanie w końcu, długo oczekiwane połączenie Warszawa-Poznań. Dla skoordynowania prac na wszystkich odcinkach, 23 września br. została podpisana umowa z firmą nadzorująca projekt i budowę.
Na autostradzie A2 od Strykowa do Konotopy będzie 10 Miejsc Obsługi Podróżnych i 2 Obwody Utrzymania Autostrady. Wprowadzony zostanie zamknięty system poboru opłat, co oznacza, że bramki będą umieszczone na zjazdach z autostrady, a opłata będzie zależna od liczby przejechanych kilometrów. Zastanawia jedynie fakt, gdzie będą umieszczone bramki w Strykowie, skoro do dziś odcinek Stryków - Konin jest bezpłatny. Albo GDDKiA zacznie naliczać opłaty, albo ustawi bramki na samej autostradzie. Podobna sytuacja będzie także na odcinku, którym zarządza Autostrada Wielkopolska. Tam opłaty pobierane są przecież na bramkach.
A2 przebiega równoleżnikowo przez centralną Polskę. Stanowi fragment drogi międzynarodowej E30, leżącej w II transeuropejskim korytarzu transportowym. Kontynuując przebieg niemieckiej autostrady A12 z Berlina, A2 na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do polsko-białoruskiego przejścia granicznego w Kukurykach. W okolicach Strykowa pod Łodzią przetnie autostradę A1. Obecnie istnieje 252-kilometrowy odcinek A2 od Nowego Tomyśla do Strykowa. Po podpisaniu 7 lipca 2009 r. umowy z wykonawcą, rozpoczęła się budowa Autostradowej Obwodnicy Mińska Mazowieckiego (woj. mazowieckie), pierwszego odcinka autostrady A2 na wschód od Warszawy.
mjl