Punto Evo, czyli Grande Punto po liftingu, zadebiutowało oficjalnie na wystawie we Frankfurcie . Z zewnątrz rzucają się w oczy nowe zderzaki i grill oraz nowoczesne klosze lamp. Czy zmiany są udane, a ewolucja włoskiej Kropki poszła w dobrą stronę? Wasze głosy do tej pory były podzielone. Najważniejsze kryje się jednak pod karoserią.
Pod maskę Punto Evo trafią m.in. silniki z rodziny Multiair (1.4 105 KM i 1.4 turbo 135 KM). Czym jest Multiair? Serce systemu to elektrohydrauliczny układ sterowania zaworami, który ogranicza zużycie paliwa, kontrolując dopływ powietrza bezpośrednio przez zawory wlotowe (nie wykorzystując przepustnicy). Więcej o Multiair dowiecie się tutaj . Do napędu posłużą też turbodiesle Multijet 2. generacji (1.3 75 i 90 KM) i silniki dwupaliwowe, zasilane metanem lub LPG i benzyną. W nowej Kropce nie zabraknie systemu start-stop.
Na liście wyposażenia pojawi się 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa), system wspomagający ruszanie na wzniesieniu Hill Holder, inteligentne światła przeciwmgielne doświetlające zakręty i zestaw multimedialny Blue&Me. Fiat Punto Evo w salonach pojawi się w listopadzie. Zapraszamy do galerii zdjęć .
Marcin Sobolewski