Polska premiera BMW 5 GT

BMW przekonuje, że stworzyło wyjątkowy model, który ma być prekursorem zupełnie nowej klasy aut. Brzmi dobrze, ale czy Gran Turismo zdoła zjednać sobie wystarczającą liczbę zwolenników?

Znamiennym wydaje się fakt, że prezentacja rozpoczęła się od pytania: "Dla kogo właściwie jest ten samochód?". Z oficjalnego filmu reklamowego wynika, że tak naprawdę jest to auto dla każdego. Dość ryzykowny manewr marketingowy, bo jak wiadomo: co jest do wszystkiego, jest do... Może jednak uniwersalność i zalety, jakie auto niewątpliwie posiada, rzeczywiście sprawią, że przekona się do niego duża rzesza klientów.

BMW zachwala Gran Turismo głównie za komfort i wygodę podróżowania. Wygodę, która w tym przypadku oznacza m.in. sporą - porównywalną do serii 7- ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu oraz przestronny bagażnik, który można dodatkowo zwiększać dzięki przesuwanej tylnej kanapie. Poza tym, BMW 5 GT oferuje też dużo miejsca nad głowami, nawet mimo linii dachu nawiązującej do aut typu coupe.

Dla innych, ważniejszym od wielkości wnętrza będzie jego wystrój oraz jakość wykonania, a te w przypadku BMW 5 GT z pewnością nie rozczarowują. Poszczególne elementy spasowane są bez zarzutu, a użyte materiały - wysokiej jakości. Styliści zastosowali też kilka "sprytnych" rozwiązań, mających zwiększyć odczuwalny poziom luksusu. Wymienić można chociażby ciekawe podświetlenie deski rozdzielczej, okna bez ramek oraz progi z iluminacją "BMW".

Pozostaje jeszcze wygląd zewnętrzny, ale to już kwestia zupełnie subiektywna. Pierwsze zdjęcia auta wywołały falę cierpkich komentarzy. Ci, którym podoba się linia stylistyczna ostatnich modeli bawarskiego koncernu, będą zadowoleni.

Jaki los czeka zatem nową "piątkę"? Poczekamy, zobaczymy. Po dobrym przyjęciu modelu X6 , BMW najwyraźniej nabrało odwagi do odkrywania coraz to nowych motoryzacyjnych horyzontów. Czy jednak Gran Turismo ma szansę powtórzyć sukces swojego większego kuzyna? Gdybanie nie ma większego sensu, trafność decyzji szefostwa niemieckiej marki i tak najlepiej zweryfikuje sam rynek.

Jedną z ważniejszych kwestii przy podejmowaniu decyzji o zakupie auta jest oczywiście jego cena. BMW 5 Gran Turismo oferowany będzie w trzech wersjach silnikowych: z turbodieslem lub jednym z dwóch turbodoładowanych silników benzynowych. Ceny wersji 530d z 245-konnym motorem wysokoprężnym zaczynają się od 263 000 zł. O dwa tysiące więcej trzeba będzie zapłacić za 535i z silnikiem R6 o mocy 306 koni. Najmocniejsze w stawce 550i, w którym pod maską pracuje 407-konne V8 to już wydatek co najmniej 350 000 zł. W polskich salonach auto pojawi się 24 października.

Bartosz Sińczuk

ZOBACZ TAKŻE:

BMW 5 PAS concept teaser

Samochodem po Europie - PORADNIK

Samochody: BMW 525 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA