Prius Plug-in Hybrid łączy cechy hybrydy z napędem spalinowo-elektrycznym z możliwością ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła zasilania. Na krótkich dystansach działa jak samochód elektryczny, a przy dłuższych podróżach jak hybryda i nie jest uzależniony od zewnętrznej infrastruktury ładującej.
Dzięki możliwości ładowania z zewnętrznych źródeł energii (np. z domowego gniazdka), Prius Plug-in potrafi przejechać ok. 20 km na naładowanej baterii bez pomocy silnika spalinowego. To niewiele przy 160-kilometrowym zasięgu Mitsubishi i-MiEV'a . Średnia emisja dwutlenku węgla nowej wersji Priusa oscyluje wokół 60 gramów na kilometr. Czas ładowania akumulatorów dla napięcia 100V wynosi około 180 minut, a dla 200V - około 100 minut.
Toyota planuje promocję nowej odmiany Priusa przez wprowadzenie do flot ok. 500 egzemplarzy - 200 trafi do Japonii, 150 do USA, a 150 do Europy (Francja, Niemcy i Wielka Brytania). Czy takie rozwiązanie trafi do cywilnych samochodów? Przyszłość pokaże, ale technologia hybrydowa wydaje się tylko jednym z etapów opracowania nowych źródeł napędu.
Marcin Sobolewski
Euro NCAP - najnowsze wyniki testów - ZOBACZ TUTAJ