Szkarada czy dzieło sztuki?

Mansory to szwajcarski tuner słynący z kompleksowego podejścia do swoich projektów. Znany jest także tego, że w autach wyjeżdżających z jego garażu czasami trudno rozpoznać modele, na bazie których powstały

W przypadku nowej odsłony Chopstera nie jest tak źle, ale i tak ciężko znaleźć choćby jeden element nadwozia, który nie został zamieniony na swój tuningowy odpowiednik. Mamy zatem nowy, wielki przedni zderzak z dodatkowymi listwami LED pełniącymi funkcję świateł dziennych. Są poszerzone o 4cm nadkola, "przedłużone" na drzwi. Jest też dyfuzor w tylnym zderzaku i centralnie umieszczona, poczwórna końcówka układu wydechowego łudząco podobna do tej z Pagani Zondy. Jest także nowa pokrywa silnika z dodatkowymi wlotami powietrza oraz tuningowe lusterka. A wszystko to wykonane z włókna węglowego. Wisienkami, na tym "smakowitym" torcie są natomiast kute, 23-calowe czarne felgi aluminiowe.

Po co tyle zachodu? Może twórcom tego, trzeba przyznać, dosyć ekstremalnego "body-kitu" bardziej niż o walory... estetyczne, chodziło o względy aerodynamiczne? Coś może być na rzeczy, bo chociaż Chopster wydaje się nieco ociężały, do zawalidróg z pewnością należeć nie będzie. Auto bazuje na i tak już żwawym modelu Cayenne Turbo S, a mimo to, jego widlaste serce otrzymało potężny zastrzyk mocy. Zamiast seryjnych 550, pod maską maską drzemie 710 koni mechanicznych, a moment obrotowy podskoczył z 750 do okrągłych 900 Nm.

"Podrasowane" przez Mansory wnętrze również nie pozwala zapomnieć, że mamy do czynienia z nietuzinkowym autem. Każda z podróżujących nim osób zasiada w oddzielnym, wykonanym z włókna węglowego i obszytym skórą kubełkowym fotelu. W konsoli centralnej i tunelu środkowym znajdują się dwa duże monitory - ten drugi przeznaczony dla pasażerów tylnych siedzeń. Kierowca ma do dyspozycji sportową kierownicę i aluminiowe nakładki na pedały.

Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie pokazanych zostanie mnóstwo ciekawych i bardzo ciekawych modeli. Nie mogę się już doczekać, kiedy obok Ferrari 458 Italia czy Maserati GranCabrio będę miał okazję zobaczyć na żywo także to "zjawiskowe" auto. A Wam jak się podoba?

Bartosz Sińczuk

Cayenne dla indywidualistów - ZOBACZ TUTAJ

Porsche GT3 RS

Samochodem po Europie - Poradnik - ZOBACZ TUTAJ

Samochody- Porsche Cayenne - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA