Jeśli wierzyć zapowiedziom BMW, nowy model, znany jako projekt F20, ma wnieść więcej stylistycznej świeżości do gamy modeli niemieckiego producenta. Przedni pas prawdopodobnie będzie podobny do tego w najnowszym X1 .
Nie zabraknie nowych rozwiązań technologicznych, dzielonych z następcą obecnej "trójki" . Pod maskę trafię 3- i 4-cylindrowe silniki turbo oraz klasyczne, rzędowe "szóstki" o mocach do 300 koni. Moc najmniejszej jednostki 1,3 litra ma wahać się od 136 do 177 koni. Dwulitrowa wersja 120i rozwinie 218 koni, a do napędu najmocniejszej 135i posłuży podwójnie doładowany motor 3.0. BMW nie wyklucza wprowadzenia na rynek odmiany z napędem hybrydowym. Pod znakiem zapytania stoi wersja M z fabrycznie wzmocnionym silnikiem z modelu 135i i odelżonym nadwoziem, wykorzystującym panele z włókien węglowych.
Plotki głoszą, że do obecnych wariantów nadwoziowych BMW 1 - 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, coupe i kabrioletu - dołączą nowe wersje, m.in. GT z nadwoziem przypominającym większą "piątkę" GT. Platforma nowej "jedynki" posłuży też do budowy najmniejszego roadstera w gamie BMW o nazwie Z2. Wszystkie te informacje potwierdzą się najwcześniej wiosną 2010 r.
Marcin Sobolewski