Niewielkie, miejskie auto napędza silnik elektryczny o mocy 64 KM i sporym momencie obrotowym - 180 Nm. Zainstalowane pod podłogą litowo-jonowe akumulatory o dużej pojemności oraz zespół napędowy umieszczony pod bagażnikiem zapewniają miejskiemu autku z jednej strony sporą przestrzeń dla pasażerów i bagażu, a z drugiej niezły zasięg. Akumulatory Mitsubishi i-MiEV pozwalają w zależności od pogody, sytuacji drogowej oraz stylu jazdy przejechać bez ładowania do 160 km. Tradycyjne ładowanie akumulatorów z gniazdka 230-voltowego zajmuje ok. 7 godzin, natomiast na stacjach szybkiego ładowania już po 30 minutach baterie są napełnione. Nowe Mitsubishi nie rozwiąże wszystkich problemów związanych z zanieczyszczeniem środowiska, ale z pewnością pozwoli uwolnić wielkie miasta od części trujących gazów.
Mitsubishi i-MIEV - pierwsza jazda Ile w przyszłości kosztować będą samochody elektryczne i czy globalny pęd za ekologią ma szanse zabić takie sportowe legendy, jak Mitsubishi Lancer? Odpowiedź na to, a także na wiele innych pytań znajdziecie w wywiadzie, którego udzielił nam Osamu Masuko - Dyrektor Generalny Mitsubishi Motors Corporation. Zaczął on pracować dla Mitsubishi już w 1972 roku. Zajmował się eksportem, był menadżerem, pracował w Indonezji, Dżakarcie, Korei i Japonii. Dzięki ogromnemu oddaniu japońskiej firmie w 2007 roku został szefem całego koncernu. Zapraszamy. Wywiad z szefem Mitsubishi przez motopl_tv
Szczepan Mroczek