Oficjalna premiera 3-drzwiowego Polo nastąpi na salonie samochodowym we Frankfurcie . Auto wygląda identycznie jak wersja z dodatkową parą drzwi i przypomina większego Golfa 6. generacji. Jedyna różnica to uniesiona linia bocznego okna, dodająca małemu Volkswagenowi odrobiny dynamiki.
Wymiary nadwozia i kabiny nie różnią się od wariantu 5-drzwiowego. Nowe Polo ma 3,97 m długości, 1,68 m szerokości i 1,49 m wysokości oraz 280-litrowy bagażnik z możliwością powiększenia do 952 l.
Polo występuje w trzech wersjach wyposażenia i z trzema silnikami benzynowymi (60, 70 i 85 koni) oraz trzema dieslami (75, 90 i 105 koni), o któych pisaliśmy przy okazji publikacji cen wersji 5-drzwiowej . Razem z 3-drzwiowymm Polo do oferty trafi wersja BlueMotion, wyposażona w najmniejszy silnik 1.2 TDI o mocy 75 koni. Volkswagen chwali się, że będzie to najoszczędniejsze auto w klasie, zużywające średnio 3,3 l ropy na 100 km i emitujące średnio 87 g dwutlenku węgla na kilometr. Niebawem pod maską Polo dostępny będzie także 1,2-litrowy benzynowy motor TSI (105 KM).
Konkurencja Forda Fiesty i Renault Clio spod znaku Volkswagena zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskiej fabryce w Pampelunie. Rynkowy debiut spodziewany jest w październiku.
Marcin Sobolewski
Ofiary premii ekologicznej - ZOBACZ TUTAJ