Do wyboru będzie osiem silników. Najmniejsza dostępna jednostka benzynowa ma pojemność 1,4 l i moc 100 koni mechanicznych. Według danych dostarczonych przez Opla , średnie zużycie benzyny wynosi w jej przypadku 5,5 l / 100 km, a emisja CO2 129 g/km. Nieco mocniejszą alternatywą jest silnik 1,6 l, oferujący moc 115 KM. Apetyt na paliwo wzrasta do 6,3 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla do 147 g/ km. Oba motory występują również w wersji turbodoładowanej. Mniejszy zyskuje dzięki niemu 40 koni mechanicznych (140 KM), większy 65 koni (180 KM). Na każde przejechane 100 km potrzebują odpowiednio 5,9 oraz 6,8 l.
Równie duży wybór mają zwolennicy silników wysokoprężnych. Najmniejszy z turbodiesli należy do rodziny ecoFLEX i ma pojemność 1,3 l. Wytwarza moc 95 KM, a emisja CO2 do atmosfery wynosi w jego przypadku zaledwie 109 g/km. Jak zapewnia producent, średnio zadowoli się on 4,2 litrami oleju napędowego na 100 km. Silnik 1,7 CDTI występuje w dwóch wariantach mocy - 110 KM i 125 KM. W obu przypadkach zużycie paliwa wynosić ma 4,7l/100km a emisja CO2 - 124 g/km. Najmocniejszym diesel ma pojemność 2-litrów i moc 160 KM. Potrzebuje średnio 4,9 l oleju napędowego na każde przejechane 100 km, emitując przy tym 129 g/km CO2.
Wszystkie silniki, oprócz 1,3 CDTI ecoFLEX dostępne będą od początku produkcji. Ekologiczny diesel pojawi się w ofercie wiosną przyszłego roku.
Bartosz Sińczuk