Powstała ona dokładnie dziesięć lat temu jako rodzaj laboratorium, w którym GM testował japońskie metody produkcji.
Terenowy Saturn (tzw. SUV) to pojazd całkowicie nowej konstrukcji, który nie wykorzystuje podzespołów stosowanych w samochodach terenowych innych marek GM. Ma nadwozie wykonane w technologii ramy przestrzennej (konstrukcja wytrzymała i lekka), zintegrowanej z ramą podwozia i pokrytej panelami z bardzo wytrzymałych tworzyw sztucznych. Inne nowinki techniczne to bezstopniowa skrzynia biegów CVT, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oraz przypominające kurtyny boczne poduszki powietrzne, w razie wypadku napinające się wzdłuż bocznych okien. Za dopłatą będzie można kupić wersję z automatycznie uruchamianym napędem na cztery koła. Niezależne zawieszenie kół przedniej i tylnej osi zwiększa komfort jazdy i poprawia zdolności manewrowe auta. We wnętrzu znajduje się wiele schowków, a większość mechanizmów w kabinie i bagażniku można otworzyć jedną ręką. Pojazd ma 4,62 m długości, 1,82 m szerokości oraz 1,68 m wysokości. Napęd stanowi czterocylindrowy silnik o pojemności 2,2 litra i mocy 138 KM albo sześciocylindrowy o pojemności 3 litrów i mocy 181 KM. Ponieważ markę Saturn stworzono jako rywala dla aut z Japonii, pierwsza terenówka tej firmy będzie w USA konkurować z Hondą CRV i Mazdą Tribute. O SUV-ie Saturna nie wiadomo tylko jednego - jak będzie się nazywać.
QUB