Frankfurt 2009 | Trzy silniki w BMW X6

We Frankfurcie BMW pokaże co najmniej dwa modele z napędem hyrydowym. Pierwszym będzie topowa limuzyna 7 ActiveHybrid, o której pisaliśmy wczoraj. Drugim - X6. Mimo, że oba otrzymały ten sam przydomek, zastosowano w nich nieco inne rozwiązania

X6 ActiveHybrid, w przeciwieństwie do "siódemki", jest tzw. pełną hybrydą. Oznacza to, że auto może być napędzane wyłącznie z baterii. W topowej limuzynie BMW , pojedynczy, 20-konny silnik elektryczny służy głównie wspomaganiu motoru spalinowego podczas wyprzedzania oraz do zasilania niektórych urządzeń, jak chociażby klimatyzacja. W X6 inżynierowie zdecydowali się zainstalować dwa silniki elektryczne. Jeden o mocy 91, drugi - 86 koni mechanicznych. Razem z podwójnie turbodoładowanym V8 oddają do dyspozycji kierowcy moc 480 KM oraz 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Wspomniana już hybrydowa "siódemka", pomimo zmniejszonego zużycia paliwa, poszczycić się może również lepszymi - niż jej spalinowa odpowiedniczka - osiągami. W przypadku X6 nie jest już tak różowo. Nieco gorsza dynamika spowodowana jest zapewne dodatkowym balastem, jakim są nowe elementy napędu. Razem ważą bowiem ponad 180 kg. Powiedzmy sobie jednak szczerze - źle też nie jest. Sprint do prędkości 60 mph (ok. 97 kmh/h) w czasie 5,4 sek. to wynik, który usatysfakcjonuje większość zwykłych śmiertelników. A zalety napędu hybrydowego będzie można odczuć w portfelu. Jak zapewnia producent, X6 ActiveHybrid wykazuje o 20% mniejszy, niż w przypadku wersji spalinowej, apetyt na paliwo.

Bartosz Sińczuk

Hybrydowa limuzyna BMW - ZOBACZ TUTAJ

BMW X6M

Samochodem po Europie - poradnik - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: BMW X6 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA