MX-5 zadebiutowała w 1989 roku. Od tego czasu Mazda sprzedała łącznie 860 000 egzemplarzy tego modelu, co czyni japońskie auto najlepiej sprzedającym się roadsterem w historii. Wersja jubileuszowa dostępna będzie w dwóch wariantach: RS z miękkim dachem i sześciostopniową skrzynią manualną oraz VS RHT z hardtopem i sześciobiegowym automatem.
Na tym różnice między nimi się kończą. Wszystkie jubileuszowe modele wyposażone zostaną w siedemnastocalowe felgi aluminiowe oraz rozpórkę przednich amortyzatorów. Kierowca i pasażer zasiądą w podgrzewanych, pokrytych czerwono-czarną skórą sportowych fotelach Recaro. Oprócz świateł przeciwmgielnych z gładkimi kloszami, auto otrzyma też coś, bez czego żadna specjalna wersja obejść się nie może, czyli zestaw okolicznościowych emblematów. 20th Anniversary występować będzie tylko w jednym kolorze - białym Crystal White Pearl Mica.
Jubileuszowa edycja dostępna będzie wyłącznie w Japonii. Jej cena to 2,86 mln jenów (ok. 87 000 zł) za wersję RS oraz 3,11 mln jenów (ok. 94 600 zł) za VS RHT. Nie ma jednak co rozpaczać. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że i dla Starego Kontynentu Mazda przygotuje coś specjalnego z okazji okrągłych urodzin kultowego roadstera.
Bartosz Sińczuk
Urodziny MX-5 w Le Mans
Mazda MX-5 - rycząca dwudziestka - ZOBACZ TUTAJ