Odświeżona RX-8 - galeria

Na jesiennym salonie we Frankfurcie zadebiutuje odświeżona Mazda RX-8. Po Japonii i Stanach Zjednoczonych czas na Europę

230 koni z pojemności 1,3 litra? Tyle potrafi silnik Wankla, napędzający tylne koła Mazdy RX-8 . Produkowane od 2003 roku coupe ma jeszcze jedną unikalną cechę - dwie pary drzwi, otwierane w przeciwnych kierunkach.

Zmiany sportowej Mazdy nie są dla nas tajemnicą. Odświeżona wersja zadebiutowała w ubiegłym roku na salonie w Tokio i trafiła do sprzedaży na rynek japoński i amerykański. Teraz samochód będą mogli kupić, ostatni w kolejce, klienci europejscy.

Z zewnątrz samochód upodobnił się do "trójki" i "szóstki" . Agresywnie stylizowane wloty powietrza i spojlery to nie tylko wygląd, ale i lepsza aerodynamika. Nowy kształt otrzymały reflektory, a tylne lampy wykonano w technologii LED. Do wyposażenia trafią też grafitowe alufelgi o średnicy 19 cali z oponami 225/40 R19.

Po otwarciu drzwi uwagę zwracają nowe fotele Recaro i trójramienna kierownica. Za nią kryją się zmienione zegary z centralnie umieszczonym obrotomierzem. Zmieniona kolorystyka ma pomóc w ograniczeniu zmęczenia wzroku kierowcy. Podobnie jak w BMW, zakres czerwonego pola maleje w miarę wzrostu temperatury roboczej silnika. W kabinie zastosowano lepsze materiały wykończeniowe i zmieniony system audio Bose z bluetooth.

Silnik Renesis o pojemności 1308 ccm (2x 654 ccm) osiąga moc 231 koni przy 8200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 211 Nm przy 5500 obr./min. Mazda RX-8 osiąga "setkę" w 6,4 s i rozpędza się maksymalnie do 234 km/h. Z oferty wycofano słabszą, 192-konną wersję. Cena topowej RX-ósemki w Niemczech to 38 180 euro.

Jeśli wierzyć prasowym doniesieniom, w Japonii trwają intensywne prace nad nowym wcieleniem silnika Wankla o symbolu 16X. Premiera klasycznego coupe z tym motorem spodziewana jest nie wcześniej niż w 2012 roku.

Marcin Sobolewski

Mazda 3 - uśmiechnięta

Mazda 3 - uśmiechniętym łatwiej - ZOBACZ TUTAJ

Mazda RX-8: zobacz opinie Użytkowników i dodaj własną

Samochodem na wakacje - poradnik - ZOBACZ TUTAJ

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.