Najmocniejszy Peugeot w historii

Francuski koncern PSA kontynuuje wymianę wysokoprężnych silników. Po wprowadzeniu mocnego diesla do Citroenów, przyszedł czas na Peugeota. 240 KM sprawi, że model 407 Coupe stanie się najmocniejszym produkowanym dotąd autem spod znaku lwa

Dotychczas największym dieslem w 407 Coupe był silnik V6 2,7 HDi. Osiągał moc 208 KM i moment obrotowy 440 Nm przy 1900 obr/min. Nowa, zastępująca go jednostka to również V6, ale o większej pojemności. Z trzech litrów osiągnięto 240 KM i moment 450 Nm przekazywany na koła przez sześciobiegową automatyczną skrzynię. Peugeot przyspiesza do setki w 7,7 sekundy. Przyrost momentu obrotowego nie jest oszałamiający, ale ważne jest co innego - dostępny jest już od 1600 obr/min. Co prawda tylko do 3600 obr/min., ale taka to już uroda diesli.

Dzięki wyposażeniu w filtr cząstek stałych i bezpośredni wtrysk paliwa common rail, nowy silnik PSA spełnia normy emisji spalin Euro 5. Mimo większej pojemności i mocy, jest też bardziej oszczędny od jednostki, którą zastępuje. Producent deklaruje, że 407 Coupe potrzebuje średnio 7,2 l/100 km. Spadła też emisja szkodliwych substancji - z 225 do 189 g CO2/km.

Kolejnym silnikiem, który zostanie zastąpiony nową wersją jest czterocylindrowy diesel 2,0 HDi o mocy 136 KM. Dzięki zastosowaniu tych samych rozwiązań co w motorze 3,0 V6, ale bez podnoszenia pojemności skokowej, moc wzrosła do 163 KM, a moment z 320 do 340 Nm. Skrzynia pozostała bez zmian - wciąż jest to sześciobiegowa ręczna przekładnia. Sprawnie posługujący się nią kierowca powinien osiągnąć pierwszą setkę po 9,1 sekundy. Jednak w tym wypadku nie osiągi są najważniejsze. To auto ma mało palić - Peugeot podaje, że średnie zapotrzebowanie na paliwo to 5,2 l/100 km.

Łącznie ze zmianami technicznymi francuski koncern wprowadza kilka nowości w wyglądzie i wyposażeniu 407 Coupe . Są więc nowe lusterka zewnętrzne i chromowana listwa podkreślająca linię okien. Auto dostanie też nowocześniejszy system nawigacji. Jeśli chcecie dostrzec zmiany, lepiej przyjrzyjcie się zdjęciom. W ofercie polskiego przedstawicielstwa Peugeota nie ma bowiem modelu 407 Coupe - zapewne bardzo kiepsko się sprzedawał. Czy wprowadzenie nowych silników spowoduje większe zainteresowanie polskich klientów samochodem? Jeśli niedługo z powrotem pojawią się w salonach, może to oznaczać, że tak.

Jan Kopacz

Nowe V6 dla Citroena - ZOBACZ TUTAJ

Peugeot 308 CC - TEST WIDEO

Samochody: Peugeot 407 Coupe - ogłoszenia

Więcej o: