Oczywiście osobną kwestią pozostaje wygląd obu aut i prestiż jakim cieszą się marki - jednym bardziej spodoba się Lexus , innym BMW . Skupmy się jednak na tym, co da się porównać patrząc w tabele. Po pierwsze silniki ich osiągi. Tu pojawia się pierwszy problem, bo póki co, Lexus oferuje swoje cabrio tylko z jedną jednostką - 2,5 litrowym V6 o mocy 208 KM i momencie obrotowym 252 Nm. Przyspieszenie? Aż 9,0 sekund do 100 km/h w takim aucie za takie pieniądze. Bardzo kiepski wynik.
W BMW możemy wybierać do woli - w ofercie są cztery silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Nawet najsłabszy i najtańszy (187 tys. zł) 177-konny diesel ma przyspieszenie gorsze od IS'a tylko o 0,1 sekundy. A spala przy tym dużo mniej paliwa. "Japończyk" potrzebuje w mieście ponad 13 l/100 km, a " trójka " tylko 6,9. Kolejny punkt dla BMW.
Jeśli chcemy porównać wersje z podobnymi silnikami, z gamy BMW należy wybrać model 325i. W podstawowej wersji kosztuje 220 tys. złotych, ale wyposażenie ma nieco słabsze niż Lexus. Za to osiągami znowu bije IS 'a na głowę. Do 100 km/h rozpędza się w 7,6 sekundy, a mimo większej pojemności - 3,0 l - i tak ma dużo mniejsze spalanie. W mieście potrzebuje 10,4 l/100 km. Trudno więc znaleźć model BMW, z którym IS mógłby wygrać w innej rywalizacji niż poziom wyposażenia. To jedyny argument przemawiający na korzyść Lexusa. Raczej niewiele. Za wyposażenie też przecież sporo się płaci. Oprócz podstawowej wersji Elegance za 230 300 zł, dostępne będzie lepiej wyposażone IS 250 C w wersji Comfort za 246 100 zł i topowej Sport (tylko z nazwy) za 267 500 zł.
Jan Kopacz
Test: BMW M3 vs Lexus IS-F - ZOBACZ TUTAJ