Exeo ST (Sport Tourer) to odmiana kombi pierwszego Seata opartego na podzespołach Audi . Płyta podłogowa z poprzedniej generacji A4 , nowoczesne silniki diesla z systemem common-rail, czy dwulitrowy benzynowiec TSI to elementy, których nie powstydziłby się żaden konkurencyjny samochód.
Pod maską pracują dokładnie te same silniki, co w sedanie. Trzy benzynowe (102-200 KM) i jeden diesel dostępny na początku w dwóch wariantach mocy (143 i 170 KM) powinny zaspokoić potrzeby większości klientów tej marki. W niedługim czasie do oferty dołączy najsłabsza jednostka wysokoprężna osiągająca 120 KM. Wszystkie silniki wyposażone są system zmiennych okresów międzyprzeglądowych. Umożliwia on dostosowanie okresu między przeglądami do warunków eksploatacji i informuje kierowcę o liczbie kilometrów pozostałych do kolejnej wizyty w serwisie.
Pod względem wymiarów jedyne różnice w stosunku do sedana dotyczą długości nadwozia (4666 mm) i pojemności bagażnika (442 l). SEAT Exeo ST będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Reference, Style i Sport. Podstawowa wersja Reference wyposażona jest standardowo m.in. w 7 poduszek powietrznych, dwustrefową automatyczną klimatyzację, ABS, TCS, ESP, EBA, kontrolkę zapięcia pasa bezpieczeństwa, wskaźnik wyboru optymalnego przełożenia (oprócz wersji 1.6 102 KM), komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie podgrzewane lusterka, relingi dachowe, lampy przeciwmgielne, radioodtwarzacz CD/MP3 z wejściem aux-in i czterema głośnikami oraz zaczepy mocujące do fotelika dziecięcego Isofix przy przednim fotelu pasażera.
Wyposażenie wersji Style zawiera dodatkowo m.in.: tempomat, czujnik parkowania z tyłu, wycieraczki z sensorem deszczu, czujnik zmierzchowy włączający światła, lusterko wsteczne z funkcją zapobiegającą oślepianiu, funkcję Coming Home, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, 16-calowe aluminiowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 205/55, czy pakiet dla palaczy.
Marcin Lewandowski
Znamy już ceny Seata Exeo - ZOBACZ TUTAJ