Włosi od zawsze słynęli z odważnego designu, zaskarbiając sobie sympatię nabywców już od pierwszego wejrzenia. Do popularnych samochodów potrafili przemycić smaczki z desek kreślarskich prestiżowych centrów stylistycznych. Próbę odejścia do rozpoznawalnego designu w modelu Stilo Fiat wolałby wymazać z pamięci. Na szczęście po nim na dowód zwyżkującej formy pojawiły się Grande Punto , Bravo i kultowa "pięćsetka" .
Styl Multipli od początku wykraczał jednak poza ramy samochodowej urody. W prasie określany jako "charakterystyczny i kontrowersyjny", w rzeczywistości zdobywa miejsca w rankingach najbrzydszych aut świata. Z drugiej strony znam fanów motoryzacji, którzy zachwycają się geniuszem i odwagą stylistów Fiata . Górna część nadwozia jako kapsuła z osobnymi reflektorami, centralnie umieszczone w kokpicie elementy sterowania oraz rozkład siedzeń 3+3 całkiem dobrze sprawdzały się w roli rodzinnego samochodu.
Z powodu ekstrawaganckiego nadwozia klienci częściej spoglądali w stronę stonowanej konkurencji. W 2004 roku Multipla przeszła radykalny face- lifting i wtopiła się w samochodowy tłum. Ostatnie egzemplarze trafiły do klientów w styczniu 2007 roku. Jeśli wierzyć plotkom, następca minivana odziedziczy po pierwszej generacji tylko nazwę. Rozwiązania konstrukcyjne i stylistykę przejmie z kompaktowego Bravo, a we wnętrzu pomieści pięciu pasażerów. Jego wygląd poznamy w 2010 roku.
Marcin Sobolewski
Fiat Multipla - Trudno jest być awangardowym - ZOBACZ TUTAJ