Wodorowa bryczka na historycznej trasie

Ma dwa konie mechaniczne, jeździ wolniej niż większość rowerów, a mimo to jest szczytem osiągnięć technologicznych Mercedesa. Konstrukcją nawiązuje do jednego z pierwszych samochodów na świecie

Tym autem jest Benz Patent-Motorwagen. W 1888 roku Bertha Benz, żona konstruktora i współtwórcy marki Mercedes-Benz , wyruszyła nim w pionierską podróż z Mannheim do Pforzheim. Kilka dni później powróciła do domu. Po drodze często zatrzymywała się przy aptekach, gdzie pierwsi automobiliści zaopatrywali się w paliwo, czyli naftę. W ten oto sposób odbyła się pierwsza długodystansowa podróż samochodem.

Mercedes-Benz F-Cell Roadster został skonstruowany przez zespół młodych adeptów sztuki inżynierskiej pod okiem Mercedesa. Wyglądem nawiązuje do pierwszego Benza. Osiągami niewiele od niego odstaje, ale należy podkreślić, że napędzany jest ogniwami paliwowymi. Ze względu na ich ciężar, zdecydowano się na ekstremalnie lekką konstrukcję. Dodano "rowerowe" koła o wyjątkowo niskich oporach toczenia (takich używają m.in. konstruktorzy prototypów startujących w Eko-maratonie Shella). 

F-Cell pokonał niedawno jeden z odcinków historycznej trasy przejechanej przez Berthę Benz. Startując w Mannheim minął miasta Ladenburg i Heidelberg. Symboliczną metę eskapady wyznaczała apteka w Wiesloch, gdzie Bertha Benz zatrzymała się po raz pierwszy, aby uzupełnić zapas paliwa. F-Cell na szczęście nie musiał w tym czasie tankować, jego zasięg wynosi bowiem 350 km, dziesięć razy więcej, niż fragment historycznej trasy, którą pokonał.

Marcin Lewandowski

Galeria Mercedesa F-Cell Roadster - ZOBACZ TUTAJ

Legenda Srebrnej Strzały - WIDEO

Samochody: Mercedes klasy B - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.