Dostępne będą cztery silniki benzynowe o pojemności 1,4 i 1,6 litra i mocy od 100 KM do 180 KM. Nowy, mniejszy silnik 1.4 Turbo o mocy 140 KM zastąpi obecnie stosowany silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1,8 litra. Osiągać będzie o 14 procent wyższy moment obrotowy, zużywając jednocześnie mniej paliwa.
Oferta silników wysokoprężnych CDTI obejmuje silniki common-rail i silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności od 1,3 do 2,0 litrów i mocy od 95 KM do 160 KM. Wszystkie z nich wyposażone są w filtr cząsteczek stałych. W ofercie będzie wersja ecoFLEX o niższym zużyciu paliwa i emisji CO2 .
Główny konkurent Golfa i Focusa będzie produkowany w zakładzie Opla w Gliwicach.
mjl
Pierwsze zdjęcia nowej Astry - ZOBACZ TUTAJ