Sandero Stepway to nie tylko pakiet stylistyczny dodany do zwykłej wersji. Aby podnieść możliwości samochodu, a także jego atrakcyjność wizualną, zwiększono prześwit. Dacia Sandero może pochwalić się i tak niemałą wartością 155 mm, natomiast Stepway dorzuca do tego jeszcze 20, co daje już całkiem pokaźne 175 mm. Z taką wartością można już mówić o uterenowionym aucie.
Niestety możliwości terenowe są ograniczone do pokonywania leśnych duktów i polnych dróg, przez co Stepway może stać się ulubieńcem wędkarzy i działkowiczów. Przyczyną tego stanu rzeczy jest pozostanie przy przednim napędzie. Ma to z drugiej strony sporą zaletę. Tania Dacia pozostanie nadal tanim samochodem.
W stosunku do wersji południowoamerykańskiej zmienił się kształt zderzaków. Są one niemal identyczne, jak te oferowane w pakiecie stylistycznym, upodabniającym je do auta typu SUV . Pod maską w zależności od rynku będzie dostępny silnik benzynowy 1.6 90 KM, (i) lub diesel 1.5 dCi osiągający 70 KM. Sprzedaż ma się rozpocząć we wrześniu tego roku.
Marcin Lewandowski
Sand'Up Concept. Transformers od Renault - ZOBACZ TUTAJ