Golf TwinDrive. Brzmi znajomo? Nic dziwnego. W zeszłym roku Volkswagen pokazał koncepcyjny model opatrzony tą nazwą, w którym dwulitrowego turbodiesla wspomagał elektryczny silnik o mocy 82 KM. Z najświeższych informacji wynika, Audi A3 będzie bardziej elektryczne. Diesel ma teraz pojemność 1,6 l (105 KM), a oprócz niego przednie koła ma napędzać 40-konny silnik elektryczny. Na tym jednak nie koniec. Audi będą rozpędzały również dwa dodatkowe silniki na prąd, po 40 KM każdy, umieszczone przy tylnych kołach.
Pracujące samodzielnie silniki elektryczne, przy w pełni naładowanych akumulatorach, pozwolą pokonać dystans około 50 km. Maksymalna prędkość wynosić będzie 120 km/h. Przy użyciu obu rodzajów napędu jednocześnie, wzrasta do 170 km/h. Ładowanie baterii odbywa się na dwa sposoby. Pierwszym jest proces odzyskiwania energii z hamowania. Drugim - zwyczajne podłączenie auta do gniazdka elektrycznego. Wszystko to oczywiście z myślą o środowisku... i kieszeni kierowcy. Deklarowane zużycie paliwa ma wynosić, uwaga 2,5 l/100 km.
Bartosz Sińczuk
Hybrydowe przechwałki Hondy - ZOBACZ TUTAJ