Firma Morgan powstała w 1909 roku. Początkowo była znana z produkcji małych samochodów, które trudno nazwać sportowymi . Morgan 4-4, protoplasta znanych do dziś modeli Plus4 i Plus8 narodził się w 1936 roku. Forma w jakiej my je znamy z charakterystycznym kształtem grilla pojawiła się w latach pięćdziesiątych.
Na kolejne (rewolucyjne) zmiany trzeba było czekać aż do nowego milenium, kiedy to Morgan zaskoczył cały świat nowoczesnym Aero8. Wprowadził on nową jakość w stylistyce tej firmy. Jej kontynuację możemy zaobserwować w najnowszej propozycji, modelu Aero SuperSports.
Na szczęście zrezygnowano już z "zezowatego" spojrzenia, jakie prezentował sobą roadster Aero8. Przód jest atrakcyjny i nowoczesny zarazem. Tył z kolei to zupełnie inna bajka. Nadwozie można określić mianem Boattail co oznacza, że stylista lubi motywy żeglarskie. Tylne lampy pochodzą z Lancii Thesis, ale jak się o tym zapomni, to w Aero SuperSports wyglądają całkiem dobrze.
Pod maską, jak przystało na prawdziwego Morgana, pracuje silnik V8. Wybór padł na jednostkę BMW 4.8 osiągającą 367 KM przenoszonych na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni ręcznej lub automatycznej. Oficjalna prezentacja auta nastąpi podczas Concorso d'Eleganza at Villa d'Este, we Włoszech.
Ceny będą zaczynać się od około 127 tys. funtów.
Marcin Lewandowski