Największa dotychczasowa jednostka "siódemki" miała osiem cylindrów i z pojemności 4,4 l osiągała dzięki doładowaniu 407 KM. Montowana jest w modelu 750i. BMW przedstawiło jeszcze większy silnik, tym razem V12. Skonstruowana od podstaw jednostka ma sześć litrów pojemności. To zdaniem inżynierów BMW jest samo w sobie niewystarczające, więc dodano dwie turbosprężarki , bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection oraz układ płynnej regulacji faz rozrządu Double-VANOS .
Efekt jest prawdziwie imponujący. 544 KM uzyskiwane przy 5000 obr/min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego wciskającego w fotel już od 1500 obr/min. Ten ponaddwutonowy kolos przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,6 s. Średnie zużycie paliwa przy spokojnej jeździe wynosi 12,9 l/100km, tylko kto tym aksamitnym potworem będzie jeździł spokojnie!?
Luksusową atmosferę wnętrza BMW 760i oraz BMW 760Li podkreślają takie elementy jak nakładki progowe ze stali nierdzewnej z podświetlanym symbolem V12, tablica przyrządów pokryta skórą i wykończona eleganckim ściegiem, podsufitka i osłony przeciwsłoneczne obszyte alkantarą oraz najwyższej jakości elementy drewniane w kolorze orzechowym z indywidualnymi inkrustacjami.
Marcin Lewandowski