Decyzja została podjęta na podstawie badania rynku przeprowadzonego pomiędzy 15 stycznia a 20 marca 2009 roku. Wzięli w nim udział właściciele stacji dealerskich i osoby odpowiedzialne za sprzedaż ubezpieczeń oraz likwidację szkód powypadkowych.
Zwycięstwo PZU jest lekkim zaskoczeniem, ze względu na fakt, że w dotychczasowych edycjach laur przypadał firmie Allianz Polska. Jak widać rywalizacja na rynku zaostrza się, zmuszając firmy do podnoszenia jakości usług i gonienia najlepszych. A to dobra wiadomość dla nas wszystkich.
W tym roku po raz pierwszy wyłoniono także laureatów drugiego i trzeciego miejsca. Pozostałe miejsca na "pudle" przypadły Allianz Polska i STU Ergo Hestia.
Wszystkie biorące udział w badaniu firmy: TU Allianz Polska; Axa; Benefia; Cigna STU; Compensa; Generali; STU Ergo Hestia; HDI Asekuracja; Link4; PZU; Uniqa; Warta.