Nazywa się Forte LPI i bazuje na czterodrzwiowym, znanym z rodzimego rynku modelu... Forte. Hybrydowy napęd składa się z produkującego moc 114KM 1,6-litrowego silnika spalinowego zasilanego LPG połączonego z 20-konnym silnikiem elektrycznym. Moc przenoszona jest na koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT, co pozwala jeszcze bardziej ograniczyć zużycie paliwa.
Ile zatem ono wyniesie? Według danych przekazanych przez firmę Kia, hybrydowa wersja modelu Forte potrafi na jednym litrze LPG przejechać dystans 17,2km, co oznacza zużycie paliwa równe 5,8l/100km.
Forte LPI ma być także pierwszym produkcyjnym autem hybrydowym, w którym wykorzystano baterie litowo-polimerowe, mające charakteryzować się większą pojemnością energetyczną, niższymi kosztami produkcji oraz dłuższą żywotnością niż akumulatory NiMH ( Toyota Prius ).
Na początku model Forte LPI dostępny będzie wyłącznie na rodzimym rynku. Możliwe, że w późniejszym okresie zyska nieco bardziej "globalny zasięg". Nie wiadomo jednak na razie, co dokładnie miałoby to oznaczać. W Europie, jeśli rozwiązanie to się sprawdzi, trafić może pod maskę innego, dostępnego na naszym rynku modelu. Podczas salonu samochodowego w Genewie Kia zaprezentowała dwie koncepcyjne wersje hybrydowe modeli Cee'd oraz Soul . Jedyną różnicą w stosunku do Forte LPI było to, że silnik spalinowy zamiast LPG zasilany był benzyną bezołowiową. W tamtych przypadkach, deklarowane zużycie paliwa wynosiło około 4,9l/100km.
Koreański producent nie zamierza jednak spocząć na laurach. Do roku 2011 planuje wyprodukowanie "pełnej-hybrydy", a około roku 2012 pojawić się mają pierwsze prototypy napędzane ogniwami wodorowymi.
Bartosz Sińczuk, Źródło: Kia, worldcarfans