MiTo Veloce - i mniej i więcej

Holenderska strona autoblog.nl donosi, że podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Amsterdamie, Alfa Romeo pokaże nową, mocniejszą wersję swojego najmniejszego samochodu. GTA nie będzie więc jedyną opcją dla kierowców żądnych wrażeń

Do tej pory najmocniejszą wersją małej Alfy było 1,4 turbo o mocy 155 KM i momencie obrotowym wynoszącym 230 Nm. Dzięki niewielkiej masie samochodu, przyspieszanie do 100km/h zajmowało 8 sekund. Wynik nie najgorszy, ale na pewno nie do końca satysfakcjonujący wszystkich potencjalnych klientów. W Genewie Alfa Romeo pokazało więc bardzo mocne MiTo GTA , które powinno zadowolić wszystkich niezaspokojonych obecną ofertą.

Oczywiście moc, osiągi i bojowy wygląd będą sporo kosztować. Co mają więc zrobić ci wielbiciele małej Alfy, dla których 155 KM w 1,4 TB to za mało, ale nie mogą sobie pozwolić na piekielnie mocne GTA? Włoski producent wychodzi im naprzeciw - według Autoblog.nl, ofertę ma uzupełnić niebawem wersja Veloce o mocy 180 KM. To oznacza, że jednostka Veloce będzie odpowiednikiem tej z Abartha Grande Punto po założeniu fabrycznego zestawu tuningowego "esseesse". Zawiera on między innymi inną turbosprężarkę, sportowe wtryskiwacze i filtr powietrza.

Nie wiadomo póki co wiele więcej na temat danych technicznych Veloce, ale zakładając że cięższy o ponad 100 kg Punto SS przyspiesza do 100km/h w 7,7 sekundy, nowa Alfa może osiągać tę prędkość nieco szybciej, w granicach 7,5 sekundy. Najprawdopodobniej, tak jak w "SS", modyfikacjom zostanie także poddane zawieszenie i układ hamulcowy. Cena zestawu tuningowego do Abartha kosztuje 15 000 zł (plus montaż), można się więc spodziewać, że MiTo Veloce będzie kosztował ponad 80 000 zł.

Czekamy na pierwsze wieści z salonu AutoRAI 2009, który rozpocznie się 1 kwietnia w Amsterdamskim Centrum Wystawowym. Wtedy dowiemy się czy Afa Romeo MiTo Veloce nie jest tylko żartem primaaprilisowym.

Jan Kopacz, źródło: Autoblog.nl, Abarth

MiTo GTA w akcji - wideo

Samochody: Alfa Romeo Mi.To - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA