Świat przez boczną szybę Super Veloce

Autorzy oficjalnego filmu promującego Murciélago LP670-4 SV udowadniają, że przejrzystość bocznych szyb ma duże znaczenie podczas jazdy najnowszym Lambo. Bo po co powielać nudne stereotypy, skoro można się nim swobodnie przemieszczać... bokiem?

Nowy, topowy model Murciélago LP 670-4 SuperVeloce to lżejsze, mocniejsze i szybsze wydanie wersji LP 640. Pod maską umieszczono 6,5-litrowy silnik V12 o mocy zwiększonej z 630 do 670 KM, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy oraz pozwala pędzić z prędkością maksymalną 342 km/h. Duża w tym zasługa mniejszej o 100 kilogramów masy nadwozia, opracowanego wraz z podwoziem i elementami układu przeniesienia napędu specjalnie dla tego modelu.

Boczkiem, boczkiem! | wideo

SuperVeloce wyposażono w standardową, sekwencyjną przekładnię automatyczną e.gear, a w opcji dostępna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów.

Najbardziej ekstremalna wersja Murciélago wyróżnia się nowym pasem przednim i tylnym, przezroczystą pokrywą silnika oraz unikalnymi obręczami aluminiowymi obutymi w opony Pirelli 245/35 ZR 18 z przodu i 335/30 ZR 18 z tyłu. Nabywca ma także do wyboru dwie wersje tylnego spojlera, wykonane z włókna węglowego. Spoiler montowany standardowo pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 342 km/h, podczas gdy ogromne "skrzydło" wchodzące w skład opcjonalnego pakietu "Aeropack Wing" ogranicza prędkość do 337 km/h, ale zapewnia znakomitą siłę docisku.

Wnętrze Murciélago SV wykończono alkantarą, a kierowca i pasażer zasiądą w lekkich, kubełkowych fotelach o doskonałym trzymaniu bocznym. Poszczególne elementy tunelu centralnego i paneli drzwiowych wykonano z włókna węglowego.

Powstanie zaledwie 350 sztuk tego wyjątkowego modelu.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.