Opracowany został przez fabrycznego tunera Mercedesa . Nosi nazwę SLS AMG i może być uznawany za współczesne "wcielenie" kultowego modelu SL 300. Jest piękny, mocny, szybki i podobnie jak pierwowzór z lat 50. posiada charakterystyczne, otwierane do góry drzwi.
Pod maską drzemie wolnossące V8 o pojemności 6,3l . Wysokoobrotowy, opracowany przez AMG silnik, wytwarza moc 571KM osiąganą przy 6800 obr./min. Ta za pośrednictwem umieszczonej z tyłu dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni biegów trafia na koła tylnej osi. Maksymalny moment obrotowy równy 650Nm pomaga współczesnemu "gullwingowi" osiągnąć pierwszą setkę w czasie 3,8 sek. Druga pojawia się na liczniku po 12 sek., a prędkość maksymalna wynosi 315km/h.
Według producenta, przekładnia ze zintegrowanym mechanizmem różnicowym oraz mechaniczną blokadą dyferencjału charakteryzuje się niezwykle szybką zmianą przełożeń. Pozwala również kierowcy wybrać jeden z czterech trybów pracy (od "komfortowego" aż po zdecydowanie sportowe) oraz tryb launch control, nazywany w tym przypadku Racestart.
Maksymalne obniżenie masy należało do głównych zadań, jakie postawili przed sobą inżynierowie. W tym celu, zarówno w podwozie, ramę jak i nadwozie wykonano z aluminium. Zredukowana do 1620kg masa rozłożona jest w doskonałym stosunku 48:52 .
Premiera zapowiadana jest na wiosnę, przyszłego roku i chociaż cena auta nie została jeszcze oficjalnie ogłoszona, mówi się, że wynosić będzie ona około 140 000 euro.
Zapraszamy do galerii, w której znajdziecie oficjalne ilustracje przekazane przez Mercedesa, przedstawiające wybrane podzespoły i elementy SLS'a AMG .
bs, Źródło: worldcarfans, Mercedes-Benz