Mały z zewnątrz, wielki w środku - to hasło ma opisywać najnowsze dziecko japońskiego giganta motoryzacji. Co do pierwszego członu zdania można się zgodzić, drugie jest delikatnie mówiąc przesadzone. Koncepcję ustawienia siedzeń najlepiej można opisać jako 3+1 . Fotel pasażera przesunięty jest do przodu w stosunku do fotela kierowcy, przez co na tylnej kanapie robi się miejsce na nogi dla trzeciego podróżnego. Za kierowcą miejsca na nogi brak, wbrew temu, co pokazują zdjęcia i poza fotelikiem dla dziecka nikt się tam nie wciśnie.
Toyota iQ oferuje bogate wyposażenie seryjne i w zakresie bezpieczeństwa. Dziesięć poduszek powietrznych, w tym poduszka tylnej szyby zabezpieczająca pasażerów siedzących z tyłu przed skutkami najechania przez inny pojazd to standard który się opłaca. W teście zderzeniowym Euro NCAP przeprowadzonym wg nowych zasad, iQ uzyskał pięć gwiazdek .
Na początku dostępna będzie wersja z silnikiem 1.0 VVT-i zużywający średnio 4,3 l/100km. Dość bogate wyposażenie powoduje, że cena iQ została ustalona na 54 300 zł. To dużo, ale podobnie wyposażony Fiat 500 1.2 Longue to koszt 56 630 zł.
W dniach 14-15 marca zapraszamy wszystkich chętnych ciekawych czteromiejscowej konkurencji dla Smarta do odwiedzenia salonów Toyoty w ramach dni otwartych.
mjl, źródło: Toyota