Kluczowy dla jego sytuacji makroekonomicznej będzie sojusz z Fiatem, który ma zapewnić dostęp do nowoczesnych technologii. Chrysler przewiduje premiery 24 nowych aut w dwa lata, zapowiadając większe wykorzystanie energii elektrycznej.
Zgodnie z prognozą Chryslera sprzedaż samochodów w 2009 nie przekroczy 10,1 mln sztuk (najmniej od 40 lat), a poziom sprzedaży w latach 2009-2012 wyniesie 10,8 mln pojazdów. W przypadku Chryslera oznacza to zmniejszenie sprzedaży o około 720 000 sztuk przy utrzymaniu 10-proc. udziału w rynku.
Oszczędności zaplanowane na ten rok to redukcja kosztów o dalsze 700 mln $, likwidacja kolejnej zmiany w fabrykach, zmniejszenie zatrudnienia o kolejne 3.000 osób, zaprzestanie produkcji trzech modeli, obniżenie zdolności produkcyjnych o 100.000 pojazdów i sprzedaż zbędnych aktywów na kwotę 300 mln $.
Ponadto zawieszono premie i podwyżki, obcięto wydatki socjalne. Koncern rezygnuje także z wielu pozornie drobnych wydatków, jak sprzedawanie aut z pełnym bakiem.