Ford Iosis Max - czy tak będzie wyglądać nastepna generacja Focusa?

Ford zaprezentował w Genewie swój najnowszy model studyjny. Iosis Max ma być zapowiedzią przyszłych generacji kompaktowych modeli firmy.

Jest to już trzeci koncepcyjny Iosis w historii firmy. W 2005 zaprezentowano Iosis Concept, a rok później Iosis X Concept, który "przerodził" się później w Forda Kugę .

Wszyscy już się chyba zdążyliśmy przyzwyczaić do współczesnego języka stylistycznego Forda - "kinetic design" . Jest on na tyle charakterystyczny i jednocześnie mocno eksploatowany, że już na pierwszy rzut oka pozwala zidentyfikować nowe auta jako kolejne modele firmy spod znaku "błękitnego owalu". Chociaż w pierwszej chwili Iosis Max może się nawet wydawać kolejnym wariantem modelu Ka lub Fiesta , tak naprawdę jest zapowiedzią nowych generacji aut segmentu C Forda .

Modele koncepcyjne rządzą się swoimi prawami. Im więcej dziwnych i nietuzinkowych rozwiązań, tym lepiej . Nie inaczej jest w przypadku Iosisa Maxa. Wystarczy chociażby przyjrzeć się bliżej reflektorom. Ciekawym rozwiązaniem są również przesuwne tylne drzwi. Projektanci zrezygnowali jednocześnie ze środkowych słupków, dając pasażerom niczym nieograniczony dostęp do wnętrza auta.

W środku cztery cienkie, wykonane z włókna węglowego fotele wydają się unosić w powietrzu. W rzeczywistości wszystkie są przymocowane do tunelu środkowego, biegnącego od deski rozdzielczej, aż do przedniej krawędzi bagażnika. Do tego ostatniego, dzięki dzielonej tylnej klapie, możemy dostać się na dwa sposoby. W zależności od tego, jak duży przedmiot chcemy w nim umieścić, możemy uchylić tylko samą szybę, albo cały element.

Premiera modelu koncepcyjnego Forda, to jednocześnie pierwsza europejska prezentacja nowej linii wydajnych silników EcoBoost . Pod maską umieszczono turbodoładowaną jednostkę o pojemności 1,6l, która dzięki zastosowaniu systemu wtrysku bezpośredniego oraz turbodoładowania osiąga moc 180KM. Ta przenoszona jest na koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni biegów PowerShift. Identyczne połączenie można już było spotkać w dwóch modelach koncepcyjnych zaprezentowanych podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit. Były to Volvo S60 Concept oraz Lincoln C Concept .

EcoBoost są nie tylko znacznie mocniejsze, ale także dużo bardziej przyjazne środowisku niż ich odpowiedniki stosowane obecnie. Redukcja spalania dochodząca do 20% oraz znaczne zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery to główne zalety nowej konstrukcji. W osiągnięciu tych parametrów pomagą system stop-start Forda oraz "ekologicznie zorientowane" przełożenia skrzyni biegów. Na europejskim rynku, nowe silniki EcoBoost po raz pierwszy pojawią się w 2010 roku. W pierwszej kolejności trafią najprawdopodobniej pod maskę Focusa .

bs, Źródło: worldcarfans, Ford

Samochody: Ford Focus - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA