Po raz pierwszy pisaliśmy o nim tu , przy okazji pojawienia się jego pierwszego oficjalnego "teasera". Auto zbudowane na płycie podłogowej modelu Soul, mierzące 4045mm długości, plasuje się w klasie małych minivanów , co oznacza, że na rynku rywalizować będzie z takimi modelami konkurencji, jak chociażby Renault Modus , Fiat Idea czy Citroen C3 Picasso .
Stworzony przez jednego z czołowych projektantów branży motoryzacyjnej - Petera Schreyera (odpowiedzialnego między innymi za wygląd takich aut, jak Audi TT oraz Volkswagena New Beetle ), który w 2006 roku opuścił grupę Volkswagena i przeszedł do koreańskiej Kii. Na pierwszy, mocno subiektywny, rzut oka No 3 stanowi stylistyczne połączenie nowego Forda Fiesty oraz zapowiadanych już od dosyć dawna miejskich mikrusów od Audi i Volkswagena.
Tym co bez wątpienia przykuwa wzrok jest ogromna przednia szyba przechodząca w panoramiczny "szklany" dach , ciągnący się aż do tylnej krawędzi auta. Z matowym lakierem "Titanium Grey" kontrastują białe detale w dolnej części przedniego zderzaka, atrapy chłodnicy oraz obwódki wokół okien.
Wedle nieoficjalnych zapowiedzi, model produkcyjny trafi do salonów na początku przyszłego roku i ma tylko nieznacznie odbiegać od przedstawionego w Genewie concept 'u. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jednym z elementów, których zabraknie w ostatecznej wersji będzie, mało niestety praktyczny, panoramiczny dach.
Kia , która niemal w mistrzowskim stopniu opanowała technikę rozbudzania zainteresowania swoimi projektami, więcej szczegółów na temat No 3 przekaże zapewne dopiero za tydzień, podczas oficjalnej premiery modelu.
bs, Źródło: autoblog, Kia