Dotychczasowe oznaczenie robocze prototypu RR4 zostało już zastąpione nazwą 200EX. Nowy Rolls-Royce będzie mniejszy od Phantoma dosłownie i w przenośni. Jego bazę stanowi płyta podłogowa BMW serii 7 , tak więc i wymiary będą zbliżone do największego Bawarczyka. Różnice na tym się nie kończą. Nowa limuzyna będzie mieć nadwozie wykonane ze stali, a nie jak Phantom ze stopów aluminium.
Moc, jak to jest w zwyczaju firmy mającej siedzibę w Derby, jest wystarczająca. Silnik V12 rozwija równo 500 KM i jest wątpliwe, aby często była w pełni wykorzystywana. Można się spodziewać, że zamiast reflektorów ksenonowych 200EX będzie miał wszystkie lampy wykonane w technologii LED. Klienci, którzy zdecydują się na mniejszy model RR zdaniem producenta będą mieli równie dużo miejsca w środku, co właściciele Phantomów. Będą także mogli wsiadać w identyczny sposób, gdyż tylne drzwi otwierają sie "pod wiatr", identycznie jak w większym Phantomie.
Rolls-Royce 200EX będzie miał swoją premierę podczas marcowego salonu w Genewie . Zapraszamy również do obejrzenia obfitej galerii , ukazującej nowego "baby rolls'a" w pełnej krasie.
mjl, źródło: WorldCarFans