Pierwszy Taurus SHO został zaprezentowany w 1988 roku i napędzany był silnikiem V6, który z trzech litrów pojemności uzyskiwał moc 220 KM, co pozwalało mu osiągać setkę w około 7 sekund (0-60 mil/h: 6,8 s.) i prędkość maksymalną 230 km/h. Jak na samochód sportowy przystało napęd przekazywany był przez pięciobiegową skrzynię ręczną . W 1993 roku powiększono pojemność do 3,2 l. lecz moc pozostała bez zmian. Aby zwiększyć zainteresowanie klientów dodano w opcji przekładnię automatyczną. W 1996 roku pojawiła się kolejna generacja SHO z silnikiem V8 3,4 l skonstruowanym wspólnie z firmą Yamaha. Osiągał 235 KM i łączony był już tylko ze skrzynią automatyczną. Produkcję zakończono w 1999 roku.
Przywracając nazwę Taurus Ford postanowił wskrzesić także model o "bardzo wysokiej mocy". Ponieważ obecnie niemal każdy samochód klasy średniej w USA oferowany jest z sześciocylindrowym silnikiem o mocy ponad 250 KM, Taurus SHO na rok modelowy 2010 jest dużo mocniejszy niż jego poprzednicy . Zgodnie z przyjętą polityką "eko-boost" napęd stanowi podwójnie turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,5 l. i mocy bagatela 365 KM. Napęd przekazywany jest poprzez sześciostopniową skrzynię biegów "SelectShift " na wszystkie cztery koła . Na razie niestety nic nie wiadomo na temat jego osiągów. Ceny w USA maja się zaczynać od 38 tys. dolarów.
mjl, źródło: Ford