Dla nikogo nie powinno być niespodzianką, że Opel Ampera jest tak naprawdę zeuropeizowanym Chevroletem Volt . Cała technologia i konstrukcja zostaną przejęte niemal bez zmian. Z zewnątrz Opel będzie wyróżniał się ciekawszą stylistyką, dostosowaną do swojej linii modelowej.
Z technicznego punktu widzenia zmiany powinny być niewielkie. Nie znamy żadnych szczegółów, ale wiadomo, że Ampera będzie dostosowana do ładowania baterii z sieci 230V, podczas gdy Chevroleta dostosowano do obowiązującego w Ameryce Północnej napięcia 110V.
Dzięki modelowi Ampera Opel będzie pierwszym europejskim producentem samochodów gwarantującym klientom kilkaset kilometrów nieprzerwanej jazdy na napędzie elektrycznym - powiedział Alain Visser, Dyrektor ds. Marketingu GM Europe
Dla przypomnienia: układ Voltec opracowany dla Volta i jego pochodnych zapewnia możliwość przejechania do około 60 km korzystając jedynie z energii elektrycznej magazynowanej w akumulatorach. Podczas dłuższych tras prąd generowany jest przez niewielki sinik spalinowy.
mjl, źródło: GM