Loremo to skrót od "Low Resistance Mobile ", co oznacza samochód o niskich oporach (ruchu). Wąskie koła, opływowe nadwozie o współczynniku Cx=0,2 mają być gwarantem niskiego zużycia energii.
Pierwszy gotowy prototyp zaprezentowano podczas salonu genewskiego w 2006 roku. Jeżeli chodzi o napęd przewidziano dwie wersje: LS i sportową GT. Ich układ napędowy składał się z małego silnika diesla (odpowiednio dwu i trzycylindrowego). W trakcie prac nad samochodem GT zrezygnowano z silnika wysokoprężnego na rzecz benzynowego . Firma zapewnia, że będzie możliwość łatwego dostosowania tego silnika do zasilania LPG lub CNG.
Ciekawą propozycją wydaje się także całkowicie elektryczny model EV napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW (27 KM), który przy masie 600 kg ma osiągać prędkość maksymalną 170 km/h. W ciekawy, acz kompletnie niepraktyczny sposób rozwiązano drzwi Loremo. Inspiracją była najprawdopodobniej BMW Isetta , ale nowe rozwiązanie nie umywa się do tego z najmniejszego w historii BMW . Loremo jest dwudrzwiowe, ale drugie drzwi to tylna klapa. Dodatkowe dwa miejsca można zająć wchodząc do samochodu właśnie od tyłu.
Prototypy wszystkich wersji mają być gotowe do testów jeszcze w tym roku, a sprzedaż miałby się rozpocząć już w przyszłym. Cóż, naszym zdaniem "nielatający samolot" Aptera ma większe szanse na zaistnienie w świecie motoryzacji, niż ten niemiecki "dziwoląg".
mjl, źródło: Loremo, Autobloggreen