Challenger Classic - klasyczny Dodge

Dodge ma już w swojej ofercie pięć wersji wyposażeniowych modelu Challenger. Najnowszy nosi nazwę R/T Classic i nawiązuje do sławnego poprzednika.

Podstawowa wersja SE napędzana jest silnikiem V6 3,5 litra i nigdy o niej nie pisaliśmy. Kolejny w ofercie jest R/T z silnikiem HEMI 5,7 l. V8, który można doposażyć w pakiet J. Na samym szczycie znajdziemy SRT8 z ogromnym silnikiem 6,1 l.

Model R/T Classic nawiązuje kilkoma detalami do Challengera z 1970 roku. Dwa pasy biegnące po bokach nadwozia kończą się literami R i T, z tyłu dodano spoiler, a na przednim błotniku napis Challenger. Całość kosztuje w USA 34 tys. dolarów.

Kiedy zamówimy samochód z automatyczną skrzynią biegów, R/T Classic technicznie nie będzie się różnił od zwykłego R/T. Natomiast sześciobiegowa skrzynia manualna wpisana w formularzu zamówienia spowoduje, że dostaniemy bardziej wyrafinowaną zabawkę . Pierwszy bieg ma niskie przełożenie i jest nastawiony na efektywne przyspieszenie (około sześciu sekund do 100 km/h). Zastosowano także dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Sam silnik przekazuje na koła moc 376 KM. Sześć dodatkowych kucyków zawdzięcza m.in. specjalnemu układowi wydechowemu. Także moment obrotowy zwiększono z 544 do 556 Nm.

Na deser to co najlepsze: Na dwudziestocalowe polerowane obręcze ze stopów lekkich (tzw. DUB) nałożono standardowo uniwersalne opony całosezonowe.

mjl, źródło: Chrysler via Carscoop

Samochody: Dodge Challenger - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.