Niemiecki roadster ma niecałe cztery metry długości. Za fotelami umieszczono wysokoprężny 2-litrowy silnik TDI Clean Diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Moc 178KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 350Nm pozwala rozpędzić to dwumiejscowe auto do setki w czasie 6.6 sekundy. Moc przekazywana jest na tylną oś za pośrednictwem 6-stopniowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG. Prędkość maksymalna wynosi 226km/h.
A jak sprawa wygląda z deklarowanym niskim spalaniem? Otóż według producenta, samochód zadowoli się jedynie 4,3l/100km w trybie mieszanym. Trzeba przyznać, że w połączeniu z niskim poziomem emisji spalin (zaledwie 113g/km) jest to doskonały wynik. W jego osiągnięciu pomóc mają dwa rozwiązania, będące częścią tzw. trybu Eco. Pierwszym z nich jest system Start-Stop, drugim system odzyskiwania energii. Pozwalają one wspólnie zaoszczędzić dodatkowe 0,2l/100km paliwa podczas jazdy w trybie miejskim.
Póki co, Volkswagen milczy na temat ewentualnego wprowadzenia roadstera do seryjnej produkcji.
bs, Źródło: carmagazine.co.uk, Volkswagen