Nowością Jaguara są potężne silniki V8 i V6 diesel, o zwiększonej względem starych modeli mocy i poprawionej efektywności. Pierwszy z nich ma 5 litrów pojemności i generuje moc 510 koni mechanicznych. Montowany jest w modelach oznaczonych sportową literką R, czyli w XFR i XKR. Pozwala na rozpędzenie potężnego auta od zera do setki w 4,7 sekundy. Jaguar zapewnia, że spala mniej więcej tyle samo paliwa, co poprzedni silnik 4.2.
Zwykłe wersje modelu XF napędzane są również 5-litrowym silnikiem, lecz o mniejszej, wynoszącej 385 koni mocy.
O nowym dieslu pisaliśmy kilka dni temu - Jaguar już anonsował, że będzie montowany w modelu XF . Zapewnia nie tylko moc rzędu 275 koni, lecz także oszałamiające 600 Nm momentu obrotowego i przyspieszenie do setki poniżej 6 sekund. Zmieniło się nieco nadwozie modelu XF - wygląda teraz bardziej sportowo. Zamawiać go można już od lutego.
Jaguar XF - gama modeli
Obejrzyj też najnowszą galerię zdjęć Jaguara XF i XF R
Kolejnym odświeżonym modelem jest coupe - XK i XK R. Oprócz nowej stylizacji nadwozia i silników, otrzymał też szybką automatyczną skrzynię biegów. Specyfikacja techniczna w tabelce poniżej:
Jaguar XK
Zdjęcia Jaguara XK i XK R znajdziecie w specjalnej galerii .
Jednak najciekawsze zostawiliśmy na koniec - prawdziwe Grand Turismo, czyli Jaguar XKR-S to najszybszy produkcyjny Jaguar tej serii. A jeśli nie brać pod uwagę XJ220, to najszybszy w ogóle. Elektronicznie ograniczona prędkość sięga 280 km/h. Wszystko w nim nastawione jest na osiągi i przyjemność kierowcy. Pod maską ma nie nowy pięciolitrowy silnik, lecz zbudowany z aluminium i doładowany 4.2. Jeśli chcesz go kupić, to musisz być Europejczykiem i się pospieszyć. Auto będzie dostępne tylko na rynkach Starego Kontynentu w limitowanej serii 200 sztuk. A oto szczegóły:
Jaguar XKR-S
Zdjęcia Jaguara XKR S znajdziesz w naszej galerii