Tym projektantem, ubierający największe gwiazdy, jest Christian Audigier z Francji. Opracował on dla niemieckiej firmy tuningowej Edo Competition kilka wyjątkowych projektów graficznych. Składają się one zarówno z motywów na zewnątrz, jak i detali we wewnątrzu auta.
Za przeniesienie jego pomysłów na matową powłokę Lamborghini odpowiada mistrz aerografu - Marcus Pfeil. Efekt świetnie widać na zdjęciach i nie będziemy się nad tym rozwodzić. Każdy z Was może sobie wyrobić własne zdanie na temat tego projektu. Jednak niemieckie Edo nie do ograniczyło się jedynie do wyszycia kilku oryginalnych wzorów i maźnięciu grafik. Parę zatem słów o zmianach mechanicznych, których nie widać na pierwszy rzut oka.
Bazę do modyfikacji stanowi Murcielago LP640 , w którym pod pokrywą silnika drzemie 640-konna, centralnie umieszczona jednostka V12 o pojemności 6,5l. Wprowadzono kilka zmian, które pozwoliły wycisnąć z niej nieco więcej mocy. Zastosowano nowe wałki rozrządu o bardziej agresywnym profilu, wydajniejsze filtry powietrza, w układzie wydechowym pojawiły się: nowy kolektor, tłumiki oraz katalizator o wysokiej przepustowości. Skutkiem tych operacji jest wzrost mocy do 710KM oraz maksymalnego momentu obrotowego z 660 do 700Nm. Pozwala to osiągnąć "setkę" w 3,2 sekundy, a 200km/h pojawi się na liczniku po niecałych 10 sekundach. Prędkość maksymalna wynosi 360km/h.
Nowe jest też jednotarczowe sprzęgło, które pomaga w przeniesieniu mocy na wszystkie koła. Jednak niemieccy tunerzy oferują także zmodyfikowany układ przeniesienia napędu - wyłącznie tylna oś.
Klientom, którzy dopiero muszą się oswoić z taką mocą, firma proponuje szkolenie prowadzone przez kierowcę sportowego Patricka Simona . Chętnych sprawdzenia rzeczywistej prędkości maksymalnej, Edo zaprasza na jeden z dwóch torów - Papenburg w Niemczech lub włoskie Nardo.
Specjalnej edycji LP710 powstanie jedynie 5 sztuk. Klient będzie miał całkowitą swobodę w wyborze zarówno samego schematu graficznego jak i poszczególnych jego elementów. Cóż, za cenę 495 000 euro (ponad 2 mln złotych) można wymagać.
bs, Źródło: autoblog, motorauthority