Nissan GT-R już w wersji seryjnej jest jednym z najszybszych samochodów świata. Swego czasu głośno było o korespondencyjnej wojnie na torze Nurburgring , w której GT-R miał pobić Porsche na głowę . Niemiecki producent robił wszystko, by temu zaprzeczyć, ale wśród fanów motoryzacji to chyba nadal GT-R uważany jest za tego szybszego.
Dla tych, którzy jednak mają wątpliwości, a seryjne osiągi to wciąż za mało, Cobra stworzyła pakiet COBRA N+. Po wprowadzeniu wszystkich zmian, moc silnika V6 o pojemności 3,8 litra wzrasta z i tak niesamowitych 480 KM do aż 550 , a moment obrotowy zmienia się prawie o 100 Nm - z 588 do 680 Nm.
Jak osiąga się tak znaczący przyrost tych dwóch najistotniejszych parametrów silnika? Cobra zaczęła od przeprogramowania jednostki sterującej pracą silnika. Zwiększono też o 0,15 bara ciśnienie doładowania , układ dolotowy został wyposażony w jeszcze bardziej sportowe filtry powietrza, a układ wydechowy w stawiające mniejszy opór spalinom katalizatory.
Dzięki tym zmianom GT-R COBRA N+ przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 3,5 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. Wydawać by się mogło, że to już zupełnie wystarczające osiągi, prawda? Nieprawda. Cobra Technology & Lifestyle pracuje już nad jeszcze mocniejszym pakietem COBRA N+ RACE PERFORMANCE , który doda kolejne 70 KM i 120 Nm. 620 KM i 800 Nm w Nissanie GT-R - w tej wersji ten samochód już chyba w ogóle nie będzie miał konkurentów.
Wróćmy jeszcze jednak do pakietu COBRA N+. Na szczęście w parze z podniesieniem mocy, nie zapomniano o poprawieniu zawieszenia i hamulców . Tarcze hamulcowe zamieniono na większe o średnicy 405 mm, a zaciski mają teraz osiem tłoczków. Bardziej wyczynowe zawieszenie można regulować w jeszcze większym zakresie niż w wersji seryjnej Nissana GT-R. Zmieniono także koła - w wersji Cobra N+ mają one 21 cali i pięknie wypełniają nadkola japońskiej bestii.
Zmianom musiał też oczywiście ulec wygląd auta. Wszelkie zmiany mają jednak na celu polepszenie przepływu powietrza, zwiększenie docisku aerodynamicznego oraz poprawienie dopływu powietrza do silnika. Jedynie żółte akcenty nie mają uzasadnienia technicznego, a uwydatniają sportowe linie Nissana GT-R.
Cobra Technology & Lifestyle oferuje także zmiany wnętrza. Można wybierać pomiędzy bardzo eleganckim pakietem Cobra N+ - fotele i boczki drzwi zostaną ręcznie obszyte skórą i Alcantarą ; a bardziej sportowym "Racing cockpit" z klatką bezpieczeństwa, lżejszymi fotelami z włókna węglowego, do których dodane zostaną 6-punktowe pasy bezpieczeństwa.
Cały pakiet tuningowy Cobry dostępny będzie dla europejskich klientów wtedy, gdy do sprzedaży trafi Nissan GT-R, czyli już w marcu przyszłego roku.
jk, źródło: Carscoop, Mototarget