test zderzeniowy - ****
test zderzenie z pieszym - **
Zderzenie czołowe: 75 proc.
zderzenie boczne: 100 proc.
ogółem: 88 proc.
W testach EuroNCAP "auto roku 2002" wypadło dobrze, chociaż po teście zderzenia czołowego zgłoszono kilka istotnych zastrzeżeń.
W tej próbie karoseria modelu 307 okazała się bardzo mocnej konstrukcji, praktycznie nie ulegając deformacjom grożącym ryzykiem obrażeń ciał pasażerów. Podłoga w okolicach stóp kierowcy pozostała nietknięta. Jednak pierś kierowcy w czasie testu zderzyła się z kołem kierownicy, a głowa pasażera z przodu uderzyła o deskę rozdzielczą. W obu przypadkach grozi to urazami wrażliwych części ciała.
W czasie testu zderzenia bocznego auto wykazało się konstrukcją i wyposażeniem doskonale chroniącymi pasażerów. Zasługa w tym m.in. poduszek powietrznych kurtyn (wersje bez nich nie zapewniają aż tak pełnej osłony).
Peugeot 307 jest sprzedawany w Europie od marca 2001 r. Testowany model roku 2001 był w państwach UE seryjnie wyposażony w poduszki powietrzne z przodu, boczne poduszki powietrzne chroniące korpus ciała, poduszki kurtyny chroniące głowy, a także w przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, ABS oraz urządzenie automatycznie zwiększające siłę hamowania w razie potrzeby gwałtownego zatrzymania pojazdu.