Test zderzeniowy - ***
test zderzenia z pieszym - **
Zderzenie czołowe: 56 proc.; zderzenie boczne: 83 proc.; ogółem: 71 proc.
Obecna wersja pokoleniowa modelu Vectra ma już sześć lat i w 2002 r. zostanie zastąpiona przez całkowicie nowy samochód. Obecnie jednak auto ma wzbogacone seryjne wyposażenie chroniące przed skutkami wypadku. Dzięki temu uzyskało lepsze oceny i było blisko noty czterech gwiazdek.
W czasie testu zderzenia czołowego wyniki były podobne jak w 1997 r., kiedy EuroNCAP po raz pierwszy testowało ten samochód. Montowane w obecnej wersji Vectry urządzenie, które w razie zderzenia ma automatycznie odczepiać pedały, aby zmniejszyć ryzyko obrażeń nóg, nie spełniło swojego zadania.
W teście zderzenia bocznego obecna odmiana Vectry wypadła lepiej niż w 1997 r. Ta poprawa to rezultat działania montowanych seryjnie bocznych poduszek powietrznych. Odnotowano jedynie niewielkie ryzyko obrażeń piersi lub brzucha.
Opel Vectra wszedł do sprzedaży w Europie jesienią 1995 r. Testowany teraz model roku 2001 był w UE seryjnie wyposażony w dwie przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne chroniące korpus ciała, a także w przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami oraz ogranicznikami siły napięcia, aktywne zagłówki przy przednich fotelach i ABS.