Citroën C5

Citroën C5

test zderzenia - ****

test zderzenia z pieszym - **

Zderzenie czołowe: 81 proc.; zderzenie boczne: 100 proc.; ogółem: 88 proc.

Podczas testu otwarły się jedne z drzwi C5. EuroNCAP zezwoliło na powtórny test zderzenia bocznego poprawionej wersji - zamek odblokował się, ale drzwi pozostały zamknięte. Kabina pasażerska Citroëna jest jednak mocna i zapewnia w czasie zderzenia solidną ochronę. Podczas zderzenia czołowego manekin kierowcy uderzył jednak piersią w koło kierownicy - w razie prawdziwego wypadku mogłoby to spowodować obrażenia. Podłoga w rejonie stóp pozostała nietknięta, ale w pobliżu kolan i nóg w kabinie znajdują się twarde elementy, uderzenie w nie może spowodować obrażenia. W czasie testu zderzenia bocznego auto zrobiło duże wrażenie konstrukcją doskonale chroniącą pasażerów (jedyny problem to odblokowujący się zamek drzwi).

Sprzedaż Citroëna C5 zaczęła się w Europie Zachodniej w marcu 2001 r. Wyposażenie seryjne obejmuje dwie przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne w kształcie kurtyn, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, zagłówki przy wszystkich siedzeniach, ABS oraz system wspomagania hamulców w razie gwałtownego i intensywnego hamowania.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.