Honda Civic na nowo

W Paryżu zadebiutował zmodernizowany Civic (5-drzwiowy) oraz Civic Type S, a także edycja specjalna Civic Type R. Zmiany obejmują wiele interesujących nowości, takich jak dyferencjał o ograniczonym uślizgu w specjalnej edycji Civic Type R, nowy silnik 1,4 litra oraz opcjonalne skrzynie biegów.

Honda Civic w wersji hatchback zostanie nieznacznie zmodernizowana. Natomiast o wiele ważniejszą informacją jest zastąpienie podstawowego silnika benzynowego 1,4 l. mocniejszą jednostką o tej samej pojemności. Jest to ten sam silnik, który pracuje w nowej Hondzie City , rozwijający 100 KM. Jest więc szansa, że najsłabsza strona Civica 1.4, jego osiągi, zostaną poprawione.

W odpowiedzi na oczekiwania klientów, lepiej wyposażone wersje samochodu oferują możliwość podłączenia iPoda. Odtwarzacz ten może być umieszczony na konsoli centralnej, gdzie również umieszczono przyłącza systemu audio, USB i gniazdo zasilania. iPod może być obsługiwany za pomocą regulatorów systemu audio, a informacja o odtwarzanej ścieżce jest pokazywana na wyświetlaczu systemu audio lub ekranie nawigacji, jeśli taka występuje w samochodzie. Bogatsze wersje samochodu wyposażane są standardowo w tylne czujniki parkowania, a ich sygnały pokazywane są w formie graficznej na wielofunkcyjnym wyświetlaczu umieszczonym wewnątrz obrotomierza.

Poprawione przekładnie

Zmiany dotyczą zautomatyzowanej przekładni manualnej i-SHIFT, która w samochodach pięciodrzwiowych z silnikiem 1.4 oraz w trzydrzwiowych 1.4 Type S występuje z jednym trybem pracy, natomiast dla modelu Type S z silnikiem 1.8 zarezerwowano przekładnie z dwoma trybami pracy. Poprawie uległa płynność zmiany przełożeń, zmodyfikowano też logikę układów sterujących. Wersja przekładni przeznaczona do współpracy z silnikiem 1.8 posiada drugi, sportowy tryb pracy.

Nową opcją w roku modelowym 2009 będzie 5-biegowa przekładnia automatyczna, dostępna w samochodach 5-drzwiowych, napędzanych silnikiem 1.8, co stanowi uzupełnienie oferty różnych przekładni i umożliwia klientowi pełniejszą możliwość wyboru.

Type S

Trzydrzwiowy model Type S będzie bardziej zewnętrznie przypominał Type R, dzięki siatkowej osłonie chłodnicy, oraz bardziej surowemu układowi lamp, odróżniającemu go od wersji 5-drzwiowej. Lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki i nadkola także upodabniają go do modelu Type R, dodając drapieżności i sportowego charakteru. Type S otrzyma też elementy wnętrza podobne do tych, które wzbogacą wersje 5-drzwiowe, m.in. tapicerkę foteli z Alcantary.

Type R

Prawdziwą perłą w gamie modelowej będzie specjalna edycja Hondy Civic Type R, o podwyższonej specyfikacji, z wysokoobrotowym silnikiem umieszczonym w trzydrzwiowym nadwoziu i z mechanizmem różnicowym o podwyższonym tarciu, co pozwoli na jeszcze skuteczniejsze przeniesienie możliwości silnika na asfalt. Podczas testów na japońskim torze Tsukaba, Civic Type R ze specjalnej edycji był o 1,44 sekundy szybszy na okrążeniu od swojego standardowego odpowiednika.

Honda Civic Type R ze specjalnej edycji będzie dostępna w kolorze białym (Championship White), który będzie idealnie harmonizował z 18-calowymi obręczami kół, dostępnymi tylko dla topowego modelu Type R. Dla kontrastu z białym nadwoziem zastosowano przydymione chromowane dodatki - klapkę wlewu paliwa, osłonę chłodnicy, klamki oraz znaki marki i modelu. Najbogatszą z wersji modelu Type R będzie napędzał silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, który rozwija moc 200 KM przy prędkości obrotowej 8000 obr./min.

Honda, mjl

Znajdź Hondę dla siebie - oferty Autotrader.pl

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.