Czym jest Honda City ? To mały miejski sedan, w Europie można go przydzielić do segmentu B. Zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Jazz , ale oferuje wewnątrz więcej przestrzeni dzięki zwiększonemu rozstawowi osi. Dodatkowym wyróżnikiem jest przepastny bagażnik, który ma pomieścić bagaż dla całej rodziny.
W stosunku do poprzednika wiele się zmieniło. Pokraczna sylwetka została zastąpiona całkiem zgrabnym nadwoziem. Zlikwidowano nieprzydatną boczną szybkę, usytuowaną dotąd przed przednimi drzwiami, same drzwi zostały ładnie narysowane, a bagażnik nie jest już doczepionym "plecakiem" psującym linię.
Nowa Honda City została trochę upodobniona do innych modeli firmy. Przednie światła wyraźnie nawiązują do kształtu znanego z nowego Accorda . Z tyłu jest już nieco gorzej. Gdyby nie duży znaczek, niewielu kierowców skojarzyłoby od razu ten model z firmą Honda.
W kwestii napędu niewiele się zmieniło. Nadal oferowany jest tylko jeden silnik. Jednostka ma pojemność 1,4 l. i osiąga równe 100 KM. Jest to 17 mechanicznych rumaków więcej, niż u poprzednika, ale osiągi zostały poprawione w niewielkim stopniu. Skrzynia ręczna pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 11,8 a sześciobiegowa automatyczna w 14,7 s. Z takimi wynikami City nie jest mistrzem sprintu, ale też nigdy nie miał takich aspiracji.
Honda City jest przeznaczona na rynki krajów rozwijających się jako mały rodzinny sedan renomowanej marki w stosunkowo niskiej cenie. Światowa premiera miała miejsce w Tajlandii, a europejska zaplanowana została na targi w Istanbule. Miejmy nadzieję, że nowa Honda City będzie oferowana też w Polsce, by w końcu móc śmiało konkurować z Fiatem Linea, czy nowym Renault Thalia .
Marcin Lewandowski