W ramach tego i innych przedsięwzięć firma już niedługo dysponować będzie na świecie mocami produkcyjnymi na łącznym poziomie około 800 tys. aut. Jak podkreślają przedstawiciele Iran Khodro , cel ten uda się osiągnąć bez żadnego wsparcia finansowego ze strony zagranicznych inwestorów.
Pod koniec września rozpocząć się ma realizacja kolejnej fazy budowy zakładów produkujących samochody na Białorusi. Przedsięwzięcie o wartości około 75 mln dolarów pozwoli oddać do użytku m.in. lakiernię oraz spawalnię nadwozia. Najpierw potrzebna jest jednak zgoda Irańskiego Banku Wspierania Rozwoju Eksportu (EDBI).
W ramach pierwszej fazy projektu zapewniono dostawy gotowych zestawów montażowych (system SKD), jak również ich montaż i sprzedaż na terenie Białorusi.
Do końca bieżącego roku około 1,2 tys. egzemplarzy limuzyny Samand LX trafi na Białoruś w formie zestawów montażowych (SKD). Następnie, w przyszłym roku ruszyć mają dostawy 5 tys. pojazdów wyposażonych w nowy silnik TU5.
W końcowej fazie projektu (dokładna data jeszcze nieogłoszona) do użytku oddany zostanie obiekt zdolny wyprodukować rocznie 60 tys. aut.
Co ciekawe, do tej pory jeden egzemplarz modelu Samand został zarejestrowany w Polsce (czerwiec 2008, województwo mazowieckie).
Wybierz samochód dla siebie - oferty Autotrader.pl
Samar