Volkswagen Golf VI oficjalnie

W związku z przeciekiem do mediów zdjęć nowego Golfa, VW postanowił przekazać więcej informacji na temat swojego kompaktu.

Zdjęcia z

przecieku

okazały się prawdziwe. VW postanowił nie psuć tego co dobre i tak jak jego poprzednicy, nowy Golf charakteryzuje się spokojną stylistyką.

Jest sporo nowinek technicznych między innymi: 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów, elektroniczny tempomat utrzymujący bezpieczną odległość od poprzedzającego auta (ACC), system Start-Stop gaszący silnik np. na światłach, a uruchamiający go przy naciśnięciu pedału gazu, czy, po raz pierwszy zastosowany w Golfie, elektroniczny system kontroli amortyzacji (DCC). Największą nowinką jest system wspomagający utrzymanie właściwego pasa ruchu. W przyszłości układ będzie rozbudowany o funkcję ingerencji w układ kierowniczy, który będzie chronił przed zderzeniem podczas zmiany pasa. Więcej o systemach bezpieczeństwa ingerujących w prowadzenie samochodu znajdziesz

tutaj

.

Początkowo auto będzie oferowane z czterem silnikami benzynowymi (1.4/80 KM, 1.6/102 KM, 1.4 TSI o mocach 122 KM i 160 KM) i dwoma turbodieslami z bezpośrednim wtryskiem Common Rail (dwa 2-litrowe TDI CR o mocach 110 KM lub 140 KM). W połowie 2009 roku dwa najsłabsze silniki benzynowe zostaną zastąpione przez nowe, turbodoładowane jednostki 1.2 TSI produkujące 86KM i 105 KM.

W Niemczech podstawowy model z 1.4-litrowym silnikiem benzynowy będzie kosztował 16,5 tys. Euro (około 53 tys. zł). Na europejskim rynku auto będzie w sprzedaży od października bieżącego roku.

Jakub: źródło jalopnik.com, Auto Bild

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.