Pierwsza rocznica Fiata 500-ki

4 lipca 2008 minął okrągły rok od wypuszczenia do sprzedaży najmniejszego Fiata. Warto podsumować najważniejsze dokonania wytwarzanego w Polsce autka, a jest ich niemało.

Wyjątkowym osiągnięciem w dorobku Fiata 500 jest bez wątpienia zdobycie tytułu dla "Najlepszego Samochodu Roku 2008 w Europie". Jury konkursu urzekła modna ostatnio stylistyka retro. Kropkę nad "i" stanowi praktyczność malucha na miejskich, zatłoczonych ulicach miast.

Fiat 500 zdobył w ciągu ostatnich 12 miesięcy zresztą jeszcze wiele innych wyróżnień, z których warto wymienić chociażby tytuł dla "Najpiękniejszego Samochodu na Świecie", czy też sukces w plebiscycie "Auto Europa 2008".

Niezależni eksperci docenili niewątpliwy wkład innowacyjnego nadwozia włożony w zdobycie pięciu gwiazdek Euro NCAP (ponad 35 punktów) oraz w uzyskanie klasy 11 w ocenie "uderzenie". To swoisty rekord, plasujący Fiata 500 na szczycie segmentu na polu bezpieczeństwa. Tym bardziej niezwykły, że osiągnięty przez auto o długości zaledwie 3500 mm.

Doskonałym dowodem popularności Fiata Pandy w nowym wcieleniu są też aktualne wyniki sprzedaży. Dziś już ponad 112 000 klientów jeździ 500-ką. Najdroższy egzemplarz tego auta, ozdobionego rysunkami artystki Tracey Emin, poszedł na aukcji charytatywnej w Wielkiej Brytanii za kwotę 200 000 funtów.

W branży motoryzacyjnej od pewnego czasu krążą pogłoski, że gama Fiata 500 zostanie wzbogacona o kolejne wersje nadwoziowe, takie jak kabriolet oraz kombi (nawiązanie do poprzednika znanego pod nazwą Giardiniera 500).

Nowa wersja 50-cio letniego samochodu sprzedaje się bardzo dobrze. Stara 500-ka zmotoryzowała Włochy, nowa retroryzuje ulice naszych miast i wychodzi jej to bardzo dobrze.

J.K.

Więcej o:
Copyright © Agora SA